מצגת - כך תעשו את זה
להכין מצגת. למסור אותה, לחוש את העיניים התלויות בך. לקוות שתצליחו לשכנע, שהמסר "יעשה את זה" למי שיראה אותו.
בפעם הראשונה הבטן מפרפרת. בפעמים הבאות מתחילים להתרגל, ועדיין לא בטוחים שאנו עושים את זה נכון....
עוסקים בהכנת מצגת עסקית? מצגת למשקיעים? בין אם אתם רוצים להכין מצגת ללווי פרזנטציה, או מצגת לצפייה באינטרנט, המאמר הבא הוא בשבילכם. חמישה טיפים מנצחים ועוד אחד- כך תתנו את המצגת הטובה ביותר שאתם יכולים.
כלל מספר 1: התמקדות.
כולנו קצת סובלים מהפרעות קשב וריכוז... בדור של מסרים מיידיים והצפות חושיות בלתי פוסקות, איך אפשר שלא? גם המאזינים שלך יקשיבו לך בעשר או עשרים דקות מתוך חייהם, כשבירכתי מוחם מזמזמים כל הזמן שאר המשימות והמטלות שעליהם לטפל בזה. אם יהיה לך מזל, הם לא יענו לשום שאלה דחופה בוואטסאפ תוך כדי כך. איך שומרים על קשב? התשובה היא התמקדות. לצמצם את המסר שלך לבסיס של הבסיס, לשלושת המשפטים שהצופים ייקחו אתם. המצגת תכלול יותר מזה, אך עליך לדאוג ששלושת המשפטים האלה ייקלטו בוודאי. ואת שלושת המשפטים האלה- לטשו עד שיהיו יהלום. אתם יכולים להיעזר בשירותי כתיבה שיווקית לסטארט אפ, או לעשות זאת בעצמכם.
כלל מספר 2: הרגש הוא המלך
אנחנו חושבים שאנו שכליים אך למעשה ההחלטות שלנו נופלות על הקליק הרגשי שנוצר או לא נוצר. לכן, פנו לרגש. איך עושים זאת?
• סיפורים. סיפור זה הדבר שיוצר חיבור. לא רומן מורכב, לא עלילה. סיפור פירושו משהו שקרה למישהו, לבן אדם כמוני וכמוך. כל נתון יבש אפשר להפוך לסיפור. זה קליט, זה זכיר, והכי חשוב- מחבר לרגש.
• מלים טעונות משמעות- השתמש במלים שיוצרות חיבור רגשי. הסטארט אפ שלך הוא לא רק "מוצלח" הוא "חדשני" "אמין" "הדבר שייקח אתכם קדימה."
כלל מספר 3: נתונים, נתונים
הביאו נתונים התומכים במיזם שלכם. אהה, סתרנו את הכלל הקודם... אך למרבה המזל אנשים עדיין משתמשים בשכל שלהם מפעם לפעם. החיבור הרגשי הוא הראשוני- ואחרי שהוא נוצר, השקיעו גם בשכנוע הלוגי. הביאו הוכחות, מספרים, מחקרים.
כלל מספר 4: חזותיות
אני רואה - משמע זה קיים. מלל מרחף באויר- תמונות ומלים כתובות נצרבות בזיכרון. עיצוב המצגת שלכם מבחינה חזותית הוא קריטי. השקיעו בו. צבעים מתאימים, פונט ברור וגדול מספיק.
הציגו את הנתונים שלכם בצורה גרפית ככל האפשר. טבלאות, דיאגרמות, תמונות. לפי מחקרים רוב בני האדם קולטים טוב יותר נתונים חזותיים.
כלל מספר 5: קצר ולעניין
צמצם את ההרצאה שלך לחצי ממה שרצית לומר... ואז קצר אותה עוד יותר. כמה קצר? לא יותר מעשר שקופיות, לא יותר מעשרים דקות של הרצאה.
ועוד כלל אחד - מה אני ארוויח מזה?
אתם לא מעניינים אף אחד. לא, זה לא עלבון. כולנו אגואיסטים, וכשזה מגיע לארנק שלנו- עוד יותר. בכל מסר של שיווק חובה להתמקד במתן תשובה לשאלה האחת והיחידה- מה הלקוח ירוויח ממה שיש לך לתת לו.
או במקרה שלנו- קהל היעד של המצגת שלך. מה הם רוצים? מה מעניין אותם? מה הם ירוויחו מהשתתפות במיזם שלך? מהשקעה בסטארט אפ שאתה מציג? לפני שיש לך תשובה לשאלות הללו, לא להתחיל. אחרי שיש לך תשובה, צריך להתמקד בה. לבנות את המצגת סביבה.
ישראל,
ראש מחלקת כתיבת תוכנים במילוסלבסקי שיווק ופרסום.